FOOD | Frozen banana bites

Toetjes, daar ben ik echt verzot op. In de week probeer ik deze zoetigheden tot een minimum te beperken, maar in het weekend geniet ik vo...


Toetjes, daar ben ik echt verzot op. In de week probeer ik deze zoetigheden tot een minimum te beperken, maar in het weekend geniet ik volop van heerlijke dessertjes. Dessertjes hoeven niet altijd even ongezond te zijn. Een stukje fruit ondergedompeld in heerlijke chocolade hoeft geen caloriebom te zijn. Wist je dat chocolade met minimaal 70% cacao gezond is? Het bevat veel gezonde vetten, anti-oxidanten en is super goed voor je bloeddruk. Kom maar op met dat receptje! 



Neem een banaan en snijd deze in stukjes. Ik heb liever dikke stukjes, maar iets kleinere stukken zijn natuurlijk even goed. Neem hierna chocolade met minimaal 70% cacao en laat dit smelten. Dompel vervolgens de bananenstukjes in de chocolade. Om het af te werken strooi je er wat nootjes of kleine chocoladebolletjes over. 




Deze toetjes laat je best even hard worden. Je kunt ze voor een kwartiertje in de koelkast zetten, maar voor tijdens de warme zomerdagen is het ideaal om ze in de diepvriezer te steken. Ze kun je genieten van een heerlijk koel dessertje! 




Njomnjom, ik geniet nog even verder van dit heerlijke toetje! Ben jij ook helemaal verzot op dessertjes? 

3 reacties

  1. Ziet er heerlijk uit! Probeer ik zeker eens deze zomer! ps: doet me denken aan Oufti :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dit ziet er erg lekker uit! ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen