WORKOUT | Het ultieme leg workout schema

We hebben nog maar net gesmuld van die heerlijke paaseieren, of de mooie lentedagen komen er weer aan. Echt klaar voor het naderende biki...


We hebben nog maar net gesmuld van die heerlijke paaseieren, of de mooie lentedagen komen er weer aan. Echt klaar voor het naderende bikiniseizoen zijn we nog niet. Gelukkig hoef je niet te wanhopen, want ik stelde een trainingsschema samen dat zich richt op je benen en billen. Zes effectieve oefeningen waarbij je snel resultaat ziet. Doe jij mee?


Het schema bevat zes verschillende oefeningen. Telkens staat erbij vermeld hoe vaak je deze oefening moet uitvoeren, bijvoorbeeld de eerste oefening voer je 20 x 4 uit, in totaal doe je dus 80 squats. Vergeet niet om na de workout een aantal stretchoefeningen te doen. Stop niet abrupt met bewegen, maar rek je benen even uit. 

Ook is het belangrijk dat je deze oefeningen niet dagelijks gaat uitvoeren. Je spieren hebben rust nodig. Na een dag leg workout uit te voeren, kun je perfect de volgende dag je armspieren oefenen. Je traint andere spieren, waardoor je beenspieren even kunnen uitrusten. 

Heb jij deze workout gedaan? Laat zeker even weten hoe het ging en wat je ervan vond.

7 reacties

  1. Handig schema! En goed dat je erbij zegt dat je dit niet elke dag moet doen, zelf wissel ik ook af met workouts en neem ik wel rustdagen zodat de spieren kunnen herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed schema! Deze ga ik even opslaan :) Want ik moet echt weer wat gaan doen aan sport.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je ook zo'n killer voor de buik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit schema kan ik wel gebruiken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb op het moment echt geen tijd om aan mijn summer body te werken, maar dit is wel handig!

    BeantwoordenVerwijderen