CHALLENGE | 30 days plank challenge

De plank is een fitnessoefening die verschillende spiergroepen aanpakt. Je traint hierbij je buikspieren, rugspieren, bilspieren en spier...


De plank is een fitnessoefening die verschillende spiergroepen aanpakt. Je traint hierbij je buikspieren, rugspieren, bilspieren en spieren in je schouders. Men zegt dat de plank een veel effectievere oefening is dan bijvoorbeeld crunches. Vandaar deze maand weer een nieuwe challenge, namelijk 30 days plank challenge.


Om de plank te maken, ga je op je buik liggen en zet je ellebogen onder je schouders. Steun op je onderarmen en je tenen. Deze houding moet je nu een aantal seconden vasthouden. Zorg dat tijdens de plank je ruggengraat recht is. Let ook goed op je hoofd. Kijk niet naar beneden of omhoog, maar kijk recht vooruit. Respecteer tijdens deze challenge zeker de rustdagen, want hierdoor krijgen je spieren de nodige rust. Wedden dat je na 30 dagen een verschil merkt?

Deel jouw ervaringen en vooruitgang via #healthinessguide op sociale media, succes.

Bron foto 1

7 reacties

  1. Meh ik vond deze challenge niet zo boeiend haha. Heb m gedaan maar haak toch altijd met zo een challenge weer af..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo moeilijk he, ik doe in mijn wolkout 2x 40seconden, haha ik brand altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt mij echt een pittige challenge! Sowieso ga ik altijd kapot tijdens het planken haha en dan doe ik meestal per keer maar 40 seconden :P Ik geloof zeker dat je na deze challenge wel echt een verschil merkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pittig maar het eindresultaat wel helemaal waard! Ik wil deze eigenlijk ook wel proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de plank echt de meest chillste oefening ooit. Elke keer als ik hem doe voelt het weer aan als yoga. (Niet dat ik dat ooit al in mijn leven heb gedaan, haha.)

    BeantwoordenVerwijderen